“Eric is Liefdevol, scherp en creatief“.
Op deze pagina:
- 1. MIJN AANBOD
- Stem- en ademtherapie bij ademproblemen, longcovid, stress, trauma, podiumvrees.
- Zangtechniek en coaching klassiek, pop en jazz, theater en improvisatie.
- Spraakvorming, declamatie en voordrachtstraining voor verstaanbaarheid, klankvorming en presentie.
- Presentatietechniek en charisma coaching: voor grotere uitstraling, expressie en bewust zijn.
- 2. JOUW EN MIJN EIGENHEID
- 3. PRAKTISCHE TECHNIEK VANUIT EEN HOLISTISCHE VISIE.
- 4. VERDER LEZEN
1. MIJN AANBOD
Stem- en ademtherapie bij adem-problemen, longcovid, stress, trauma, podiumvrees.
Voor uitgebreide informatie over dit item kun je doorklikken naar de pagina ‘Aanbod als klank-ademtherapeut; klankbodemtechniek’.
Zangtechniek en coaching klassiek, pop en jazz, theater en improvisatie.
-Estil Voice Technique: de moderne update van de zangmethodiek. Lamperti adem- en klankstroom: de klassieke Belcanto-Techniek. Zangtechniek Rock, Pop en Jazz. Speech en Belting. Ritme en Articulatie.
-Podiumtraining, interpretatie en vertolking.
-De energetische gebaren van de taal- en muziekklanken. Die Schule der Stimmenthüllung (Werbeck zang); Mantra’s en klankformules uit verschillende culturen.
-Stemscholing als innerlijke ontwikkelingsweg en als vakopleiding.
Spraakvorming, declamatie en voordrachtstraining voor verstaanbaarheid, klankvorming en presentie.
-Sprachgestaltung. Shakespearian Speech for the Stage. l’Art Dramatique.
-Met tekst werken: structuuranalyse, tekstopbouw, ritme, dynamiek.
-Schrijvend of interpreterend op zoek naar diepere lagen van teksten, liederen, poëzie.
Presentatietechniek en charisma coaching: voor grotere uitstraling, expressie en bewust zijn.
-Effectief communiceren in de praktijk. Toegepast Bewustzijn en Presentatietechniek in management of organisatie.
-Michel Tsjechov’s acteurstechniek: dwarsverbanden tussen body, mind, spirit en fantasie.
-Bertolt Brecht en het Theater van de Vervreemding
2. JOUW EN MIJN EIGENHEID.
“Ik geniet van de eigenheid van mijn leerlingen, hun persoonlijkheid en talent, hun culturen en uitingsvormen”.
Ik ben dankbaar dat ik mensen mag begeleiden in hun ontwikkeling en dat ik praktische oplossing kan aandragen voor obstakels op hun pad, om samen te zoeken naar een manier van uitdrukken die aansluit bij hun eigenheid.
Sinds 1986 geef ik met veel plezier les aan individuele leerlingen en train ik groepen uit de theater-, koor- en bedrijfswereld. Ik heb met de meest uiteenlopende culturen en doelgroepen gewerkt, op alle niveau’s, van amateurs tot gerenommeerde profs, regionaal en internationaal in vele landen. Deze ervaring wil ik graag het jou delen.
Sinds een aantal jaren krijg ik steeds vaker vragen voor therapeutische begeleiding en word ik aangesproken op de helende kwaliteit van mijn stem.
3. PRAKTISCHE TECHNIEK VANUIT EEN HOLISTISCHE VISIE.
“WIE BEN JIJ? WAT heb je te zeggen en HOE doe je dat?”
Mijn leerlingen geven me terug dat ze me als liefdevol, scherp en creatief ervaren.
Ik ben op zoek naar jouw unieke manier van uitdrukken, naar de techniek die daarvoor nodig is en naar de specifieke uitdaging die een tekst, lied, speech of presentatie van je vraagt. Zodat jij uitdrukking leert geven aan wat jij te zeggen hebt en jouw creativiteit gaat stromen.
Mijn aanpak is praktisch, systematisch en direct.
Ik bied een gedegen technische basis, zodat jij als leerling of cliënt inzicht krijgt in waar je staat en wat je doen te staat, in de activiteiten waardoor jij jouw klank- en ademstroom vrij kunt maken; om een basis in jezelf te vinden van waaruit je helderder overkomt op anderen en je presentatie verbetert, om te worden wie je diep van binnen al bent en om jouw aanwezigheid te vergroten.
4. VERDER LEZEN
Wil je meer weten over mijn werk als koordirigent, koorscholer en -regisseur, klik dan door in het menu.
Dat geldt ook voor mijn pedagogische en thera-peutische aanbod, mijn opleiding, achtergrond, en voor mijn werk als regisseur, stemkunstenaar, koor-dirigent, auteur en componist.
Goede reis.